مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 19:062022-12-05اقتصادي

ایران 11 هزار عنوان مالکیت فکری دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک امید رضایی امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان مرکزی اظهار کرد: قانون جهش تولید این امکان را فراهم کرده تا تحقیقات دانشگاهی در بخش صنعت نیز پیگیری شود.

وی افزود: طرح نظام ایده آل و نیازها یکی از برنامه های وزارت علوم است که به آن پرداخته شده تا سکویی برای بهره مندی نیازپردازان کشور باشد، در اجرای این طرح 20 هزار و 700 نیاز از دستگاه ها جمع آوری شد.

رضایی فر ادامه داد: ثبت نیازها در سامانه یکی از اهداف این طرح می باشد که دانشگاه برای انجام آن کارگزارانی را پیش بینی کرده است.

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: یارانه تجاری سازی به فن آوران در سال جاری در قالب تفاهم نامه با صنعت منعقد می شود، پژوهشگران می توانند تا سقف 500 میلیون تومان بلاعوض از سهمیه یارانه بهره مند شود.

رضایی فر یادآور شد: سابقه سرانه درآمد از فضای کسب و کار در جهان در سال 2020 حدود 400 هزار دلار برای هر فرد بود که نیاز است به طور ویژه در این خصوص برنامه ریزی کرد.

وی تأکید کرد: وزارت علوم حمایت از گسترش مراکز فناوری و دانشگاهی را در دستور کار دارد.

ایران 11 هزار عنوان مالکیت فکری دارد اما نسبت به سایر از رتبه مطلوبی برخوردار نیست، چین با هفت میلیون ثبت اختراع مالکیت فکری رتبه اول و آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران 11 هزار عنوان مالکیت فکری دارد

ایران 11 هزار عنوان مالکیت فکری دارد