مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 08:202022-12-05پزشكي

رابطه عجیب پروتیین و پیر شدن سلول ها


مطالعه ای که اخیرا توسط تیمی از محققان دانشگاه استنفورد انجام شده نشان می دهد که تجمع پروتیین ممکن است یک پدیده کلی در سلول های پیرشده باشند و می تواند نقش بیشتری نسبت به آنچه تصور می شد در بسیاری از بیماریهای پیری داشته باشند.

- نتیجه واضحی که اکنون به آن رسیده ایم این است که تجمع پروتیین پدیده ای مختص به بیماری های عصبی نیست: این عمل بخشی از هر سلول است که به اندازه کافی عمر کرده و پیر شده است.

بسیاری از پروتیین های طبیعی و مهم مانند DDX5 تمایل به تجمع دارند، و مقابله با این تجمع یک چالش فراگیر است که هر سلول باید به آن رسیدگی کند.

  از آنجایی که سلول ها برای مدتهای طولانی با این مشکل دست و پنجه نرم کرده اند، پیشگیری از تجمع آنها ممکن است کاری مهم در تکامل توالی های پروتیین باشد.

از آنجایی که تعداد زیادی از پروتیین ها آمادگی تجمع کردن را دارند، و جهش ها این تمایل را افزایش می دهند، به احتمال بسیار قوی، تعداد زیادی از پروتیین ها، به طور طبیعی در مقابل جهش ایستادگی می کنند.

(این نتیجه گیری در نتیجه این موضوع است که در حیوانات جوان، بیشتر پروتیین ها تمایل کمی به جهش دارند).

بنابراین پروتیین هایی که تعداد آنها کمتر است ممکن است سریع تر از آنهایی که تعدادشان زیاد است تکامل پیدا کنند و نرخ تکامل آنها باید با تمایل شان به تجمع همخوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه عجیب پروتیین و پیر شدن سلول ها

رابطه عجیب پروتیین و پیر شدن سلول ها