مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 15:452022-12-04سياسي

«چم شیر»، فاجعه ای خطرناک تر از «گتوند»


فعالان محیط زیست برای دستور لغو آبگیری سد چم شیر لحظه شماری می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رسالت نوشت: سد چم شیر به مهمترین دغدغه های محیط زیستی کشور بدل شده، پنجمین سد بزرگ کشور که قرار است دی ماه آبگیری شود اما این اقدام بر خلاف نظر صریح مرکز پژوهش های مجلس و دیدگاه تخصصی کارشناسان مستقل محیط زیست و منابع طبیعی کشور است.

10 استاد دانشگاه هم در نامه ای به رییس جمهوری خواستار توقف آبگیری این سد شده اند و کمیسیون اصل 90 مجلس مخالفتش را با آبگیری عجولانه این سد به علت تبعات محیط زیستی آن ابراز کرده است.

چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان (گچساران) مرکز شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده و جانمایی نادرست آن، یکی از پرتکرارترین انتقادهایی است که در این مدت مطرح شده و به رغم آنکه مرکز پژوهش های مجلس به صراحت اعلام کرده با توجه به حساسیت کیفی نسبت به شوری و نواقص مطالعاتی موجود، انجام عملیات آبگیری سد چم شیر را توصیه نمی کند اما به دلیل صرف هزینه های گزاف، این نگرانی وجود دارد که بی توجه به عواقب و پیامدهای آن، این سد آبگیری شود.

اگرچه علی سلاجقه - رییس سازمان محیط زیست - آبگیری سد چم شیر را به گزارش سایت قطره و به نقل ازوزارت نیرو منوط کرده اما این وزارتخانه در تمام سال های گذشته مسئول ساخت سد بوده و با توجه به هزینه هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چم شیر»، فاجعه ای خطرناک تر از «گتوند»

«چم شیر»، فاجعه ای خطرناک تر از «گتوند»