مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 13:352022-12-04اقتصادي

محصولات روسیه به هند از کریدور ریلی ایران صادر می شود


مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه بیش از دو ماه است که محصولات استراتژیک روسیه به هند از طریق ایران صادر می شود، گفت: این محصولات به صورت تمام ریلی از شمال شرق روسیه وارد مرز سرخس و از مرز سرخس تا بندرعباس ظرف مدت کمتر از سه روز طی شده و سپس با کشتی به کشور هند حمل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید میعاد صالحی، با حضور در برنامه تلویزیونی به تشریح اهداف سفر اخیر خود و هیات همراه به کشور روسیه پرداخت و با بیان اینکه در دولت سیزدهم، دیپلماسی ریلی در دستور کار راه آهن قرار گرفته است، افزود: این سفر به منظور افزایش تبادلات و تعاملات ریلی با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای قفقاز و کشورهای همسایه صورت پذیرفت.

وی تاکید کرد: سال گذشته به لطف پروردگار توانستیم رکورد تاریخ راه آهن را با یک میلیون و 913 هزار تن در حوزه ترانزیت و یک میلیون و 919 هزار تن در حوزه صادرات داشته باشیم.

البته این روند ادامه پیدا کرد و ما در سال 1401 تلاش کردیم تا از تک محصولی و تمرکز از تعداد اندکی از محصولات به سمت چند محصولی پیش برویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روسیه یکی از کشورهایی است که امکان تعاملات ریلی در حوزه ترانزیت با آن وجود دارد، تصریح کرد: ما از ماه های گذشته جلسات مختلفی را برگزار کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات روسیه به هند از کریدور ریلی ایران صادر می شود

محصولات روسیه به هند از کریدور ریلی ایران صادر می شود