مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 13:202022-12-04اقتصادي

کاربردهای حیاتی فناوری در فرایند تولید خوراک دام


لزوم رسوخ فناوری برای بهبود مدیریت برداشت سرنی نیشکر، باعث شد تا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به عنوان متولی توسعه فناوری در کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تامین خوراک دام چند سالی است که به یک دغدغه در سطح کلان مدیریت غذایی کشور بدل شده و راهکارهای متعددی برای رفع آن وجود دارد یکی از این روش ها استفاده از ضایعات نیشکر است.

 بر همین مبنا از سال گذشته ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با درک اهمیت موضوع و لزوم مدیریت منابع خوراک دام در کشور در پی حذف ارز ترجیحی، اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی اصلاح و جایگزینی خوراک دام، طیور و آبزیان کرد و در این راستا اقدامات مناسبی برای جایگزینی بخشی از خوراک دام مصرفی با سایر منابع غیر مرسوم در کشور انجام داده است.

در میسر تامین بخشی از خوراک دام از منابع عظیم سرشاخه نیشکر در جنوب کشور، این کارگروه مامور به بررسی معضلات و موانع موجود در این مسیر و ارائه راه حل های فناورانه در این بخش شد.

در این راستا با جلسات تخصصی و متعددی با کارشناسان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار کرد تا معضل و مانع اصلی در این زمینه را شناسایی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاربردهای حیاتی فناوری در فرایند تولید خوراک دام

کاربردهای حیاتی فناوری در فرایند تولید خوراک دام