مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 12:552022-12-04اقتصادي

ایجاد صندوق ملی زیتون در قزوین


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای حمایت از زیتون کاران، صندوق ملی زیتون در استان ایجاد و راه اندازی می شود.

- رضا افلاطونی یکشنبه 13 آبان 1401 در جشنواره زیتون استان قزوین که با حضور صفدر نیازی رییس امور اراضی کشور و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل صندوق ملی زیتون در سفر رییس جمهور به استان مصوب شده و برای آن بالغ بر 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بابیان اینکه امسال 40 هزار تن زیتون از باغات این استان برداشت شده، افزود: اهمیت زیتون بخش طارم سفلی در کشور بسیار بالا است.

امسال زیتون به صورت کالای اساسی تلقی شده و برای اولین سال خرید حمایتی زیتون در استان قزوین انجام شده است.

افلاطونی اضافه کرد: خرید حمایتی زیتون توسط دولت با پیگیری مدیران استانی و وزیر جهاد کشاورزی امسال در منطقه طارم سفلی این استان اتفاق افتاد و در حال حاضر 4 مرکز خرید، زیتون باغداران منطقه را خریداری می کنند که انتظار می رود سال آینده این امر توسط صندوق ملی زیتون انجام شود.

قطع دست دلالان با کمک انجمن های کشاورزی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به برنامه های این سازمان در راستای توسعه کشت زیتون در منطقه اشاره کرد و گفت: کشت متراکم و فوق متراکم از برنامه های این سازمان است که برای اولین بار کشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد صندوق ملی زیتون در قزوین

ایجاد صندوق ملی زیتون در قزوین