مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 16:052022-12-03سياسي

ضرورت تدوین لایحه برای تکریم شأن و جایگاه قضات


  حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه رییس دادگاه عالی انتظامی قضات و دادستان انتظامی قضات که صبح امروز محل کاخ دادگستری برگزار شد، گفت: این جلسه، جلسه مهمی است و بسیاری از مسئولان عالی قوه ‏قضاییه و سایر همکاران در آن حضور دارند.

وی افزود: در این فرصت کوتاه به ذهنم رسید چند دقیقه ای در رابطه با موضوعی که در طول 44 سال گذشته و بعد از انقلاب اسلامی به نظر می رسد مورد غفلت واقع شده است، صحبت کنم و آن عبارت است از عزیز دانستن قضات.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: مناسبت این موضوع هم این است که دادسرای انتظامی قضات و دادگاه عالی انتظامی قضات اولاً بالذات، وظیفه صیانت از نهاد قضایی را برعهده دارند تا زمینه های لغزش را از بین ببرند و از قضات زحمت کش صیانت کنند و در عین حال قضات شریف و شایسته را در برابر کارهای مهمی که انجام می دهند، تشویق کنند.

وی با اشاره به متن حکم انتصاب رییس قوه‏ قضاییه از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب رییس قوه قضاییه نسبت به عزیز داشتن قاضی تأکید کرده و فرمودند احساس عزت و شرافت در قاضی سد محکمی در برابر انگیزه و عوامل نفوذ و انحرافات است، لذا اگر قاضی را عزیز بدارید همین موضوع سد محکمی است در برابر ناملایمت هایی که ممکن است در برابر قاضی قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تدوین لایحه برای تکریم شأن و جایگاه قضات

ضرورت تدوین لایحه برای تکریم شأن و جایگاه قضات