مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 14:202022-12-03اجتماعي

ترویج مفاهیم نانوفناورانه بین دانش آموزان


ترویج نانوفناوری میان دانش آموزان یکی از اقداماتی است که تاثیر زیادی در توسعه این فناوری کاربردی در کشور و تربیت نیروی کارآمد و مفید برای صنایع مختلف دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، گسترش استفاده از فناوری نانو در شاخه های مختلف صنعتی، پزشکی، الکترونیک، کشاورزی، بهداشت و غیره نظام های آموزشی را به ارائه آموزش مفاهیم و سرفصل های مرتبط با علوم نانو ترغیب کرده و بسیاری از کشورها این آموزش ها را در مدارس خود ارائه می کنند.

کارشناسان معتقدند که ظهور فناوری نانو علاوه بر انقلابی که در جهان به پا کرد، نظام های آموزش کشورهای دنیا را هم دگرگون و مدیران مرتبط با این حوزه را به تربیت نسلی متخصص و مفید برای آینده صنعت نانوفناورانه تشویق و هدایت کرد.

 ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم برای استفاده از توان و ظرفیت دانش آموزان برای توسعه این صنعت رو به رشد و کارآمد به ایجاد نهادهای ترویجی در این حوزه اهتمام ورزیده و امروز 330 نهاد ترویجی در حوزه دانش آموزی در کل کشور فعالیت می کنند.

از دیگر تلاش های این ستاد برای بهره مندی دانش آموزان و معلمان مدارس، از ظرفیت و فضای 88 آزمایشگاه نیز استفاده کرده و خدماتشان را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج مفاهیم نانوفناورانه بین دانش آموزان

ترویج مفاهیم نانوفناورانه بین دانش آموزان