مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 11:552022-12-02بين الملل

توافق ائتلافی بین نتانیاهو و حزب راستگرای صهیونیسم دینی


نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی توافقنامه ائتلافی با رهبر حزب صهیونیسم دینی را امضا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی با بتسلییل اسموتریچ، رهبر حزب راستگرای صهیونیسم مذهبی که سمت ریاست شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی را به دست آورده، توافقنامه ائتلافی امضا کرد و به این ترتیب این حزب به صورت گردشی اداره وزارت دارایی، وزارت امور مهاجرت و وزارت ماموریت های ملی را برعهده خواهد داشت.

هفته پیش نیز حزب لیکود به ریاست نتانیاهو توافقی ائتلافی را با ایتامار بن گویر، رهبر حزب قدرت یهود امضا کرد که براساس آن بن گویر وزارت امنیت داخلی را در دولت جدید برعهده خواهد داشت.

علاوه بر این، یک وزیر از حزب صهیونیسم دینی با هماهنگی و توافق نخست وزیر، مسئولیت شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی را در چارچوب وظایف وزارت دفاع بر عهده خواهد داشت.

حدود نیم میلیون شهرک نشین در شهرک های کرانه باختری زندگی می کنند و از میان آنها حدود 200 هزار تن در قدس اشغالی ساکن هستند.

در پی توافق مذکور اسموتریچ در بیانیه ای مشترک با نتانیاهو گفت: امروز گام تاریخی دیگری برای ایجاد یک دولت یهودی- صهیونیستی-ملی برمی داریم که امنیت را باز می گرداند و شهرک ها را گسترش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ائتلافی بین نتانیاهو و حزب راستگرای صهیونیسم دینی

توافق ائتلافی بین نتانیاهو و حزب راستگرای صهیونیسم دینی