مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 11:152022-12-02اقتصادي

موافقت اتحادیه اروپا با سقف قیمت 60 برای نفت روسیه


اظهارات دیپلمات های اتحادیه اروپا و سند مشاهده شده توسط رویترز حاکی از آن است که دولت های این بلوک با سقف قیمت 60 در هر بشکه برای نفت دریابرد روسیه و همچنین مکانیزم تنظیمی برای حفظ قیمت نفت روسیه پنج درصد پایین تر از نرخ بازار، - تقریبا به توافق رسیده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دیپلمات های اتحادیه اروپا به رویترز گفتند: این توافق همچنان باید از سوی همه دولت های اتحادیه اروپا در یک رویه مکتوب، تا روز جمعه تصویب شود.

لهستان که پیش از این خواستار آن بود سقف قیمت برای نفت روسیه در پایین ترین حد ممکن تعیین شود، تا بعدازظهر پنجشنبه تایید نکرد که آیا از این توافق حمایت خواهد کرد یا خیر.

کشورهای اتحادیه اروپا روزهاست بر سر جزییات مکانیزم سقف قیمت که هدف آن کاهش درآمد روسیه از فروش نفت و همزمان جلوگیری از وارد شدن شوک عرضه در بازارهای جهانی نفت از آغاز اجرای تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه در پنجم در دسامبر است، در کشمکش هستند.

این مکانیزم به کشورها اجازه می دهد تا زمانی که بالاتر از نرخ تعیین شده برای نفت روسیه پول پرداخت نکنند، به واردات نفت خام روسیه با استفاده از بیمه و خدمات دریایی غربی ادامه دهند.

پیشنهاد اولیه گروه هفت که هفته گذشته مطرح شد، سقف قیمت 65 تا 70 دلار در هر بشکه بدون مکانیزم تنظیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت اتحادیه اروپا با سقف قیمت 60 برای نفت روسیه

موافقت اتحادیه اروپا با سقف قیمت 60 برای نفت روسیه