مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 23:252022-12-01سياسي

استقلال وکیل در مقام دفاع همتراز استقلال قاضی در مقام قضاوت است


جایگاه وکیل بسیار بالا است و استقلال وکیل در مقام دفاع همتراز استقلال قاضی در مقام قضاوت است.

- تبریز-معاون اول قوه قضاییه گفت: جایگاه وکیل بسیار بالا است و استقلال وکیل در مقام دفاع همتراز استقلال قاضی در مقام قضاوت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد مصدق شامگاه پنجشنبه، 10 آذر ماه، در همایش ملی لایحه برتر که در دادگستری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: عنوان نشست بسیار خوب است، حق دفاع و دسترسی به وکیل جزو حقوق بنیادین جامعه است و در همه ی نظام های حقوقی دنیا همچنین در قانون اساسی و قوانین عادی ما مورد حمایت قرار گرفته است و کسی نمی تواند به خود جرأت دهد که این حق را از جامعه سلب کند؛ بنابراین هر متهمی حق دارد به وکیل مراجعه کند تا او را یاری کند.

وی با بیان اینکه در نظام حقوقی ما وکیل در مقام دفاع از تأمینات و شئونات قاضی است، ادامه داد: جایگاه وکیل بسیار بالا است و استقلال وکیل در مقام دفاع همتراز استقلال قاضی در مقام قضاوت است اما گاهی زمزمه هایی شنیده می شود که قوه قضاییه با تأسیس مرکز وکلا دخالتی در امور کارشناسان دارد که به هیچ وجه درست نیست.

وی افزود: قانون مرکز وکلا را به عنوان نهاد مدنی پذیرفته است و قصد دارد مستقل تر به وظایف خود عمل کند، تجلی حضور وکیل در مرجع قضایی به صورت مکتوب یا مراجعه شفاهی است که در حالت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقلال وکیل در مقام دفاع همتراز استقلال قاضی در مقام قضاوت است

استقلال وکیل در مقام دفاع همتراز استقلال قاضی در مقام قضاوت است