مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 16:502022-12-01سياسي

ثبت و ضبط خاطرات 145 فرمانده لرستانی دفاع مقدس


مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گفت: تاکنون مصاحبه تاریخ شفاهی از 145 نفر از فرماندهان استان انجام شده است که در قالب کتاب در اختیار نسل جوان قرار می گیرد.

- محسن رشیدی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش لرستان در دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش از 6 هزار و سیصد شهید لرستانی در جریان انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از امنیت و حرم، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس یکی از ماندگارترین دوران تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده؛ تاریخ شفاهی فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، گنجینه تاریخی است که ثبت و ضبط این خاطرات می تواند رشادت و از جان گذشتگی رزمندگان را به نسل های بعدی منتقل کند.

وی تصریح کرد: بیان حوادث و تحولات در هشت سال جنگ تحمیلی یکی از مهمترین برنامه هایی است که در اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته و فرماندهان دوران دفاع مقدس در این برنامه، خاطرات و همه اقدامات دوران دفاع مقدس را بیان می کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: برهمین اساس تاکنون مصاحبه تاریخ شفاهی از 145 نفر از فرماندهان انجام شده که همه این مصاحبه ها در قالب کتاب منتشر و در اختیار نسل جوان قرار می گیرد.

رشیدی بیان کرد: ایستادگی و مقاومت مهمترین رمز دوران دفاع مقدس بود که تلاش می شود تا در این برنامه ها این دو مؤلفه مهم را که عامل اصلی پیروزی ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت و ضبط خاطرات 145 فرمانده لرستانی دفاع مقدس

ثبت و ضبط خاطرات 145 فرمانده لرستانی دفاع مقدس