مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 14:202022-12-01بين الملل

تعویق ماموریت ماه نورد امارات و فرودگر ژاپن


شرکت فضایی اسپیس ایکس بار دیگر پرتاب ماه نشین هاکوتو-آر ژاپن و ماه نورد راشد امارات متحده عربی را به دلیل بروز مشکلات در موشک این شرکت به تعویق انداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، این شرکت هنوز تاریخ جدیدی برای پرتاب ماه نشین هاکوتو-آر(Hakuto-R) ژاپن و ماه نورد راشد امارات و همچنین تاسواره ی ناسا تعیین نکرده است.

قرار بود کاوشگر هاکوتو-آر(Hakuto-R) که توسط شرکت ژاپنی ispace ساخته شده به همراه تاسواره چراغ قوه ماه(Lunar Flashlight) ناسا و ماه نورد راشد امارات سوار بر موشک فالکون9 در ساعت 3:37 بامداد روز پنجشنبه(1 دسامبر) به وقت منطقه زمانی شرقی(12:07 به وقت ایران) از پایگاه فضایی کیپ کاناورال به فضا پرتاب شوند.

اما این برنامه اکنون به تعویق افتاده است.

شرکت اسپیس ایکس از طریق توییتر اعلام کرد: پس از بازرسی های بیشتر از وسیله نقلیه پرتاب و بررسی داده ها، ما پرتاب فردا را لغو می کنیم؛ تاریخ جدید پرتاب پس از تأیید، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

فرودگر ژاپنی هاکوتو-آر این دومین تاخیر در انجام این ماموریت بود.

این ماموریت در ابتدا قرار بود اوایل روز چهارشنبه(30 نوامبر) انجام شود، اما اسپیس ایکس همه چیز را یک روز به عقب انداخت تا امکان انجام بررسی های اضافی پیش از پرواز فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعویق ماموریت ماه نورد امارات و فرودگر ژاپن

تعویق ماموریت ماه نورد امارات و فرودگر ژاپن