مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 13:502022-12-01سياسي

نقش حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا


حضرت زینب(س) در اوج خفقان بعد از واقعه عاشورا که حضرت سجاد(ع) حتی امکان نشر معارف دین را نداشتند محل رجوع شیعیان بودند، - یک پژوهشگر حوزه دین گفت: حضرت زینب(س) در اوج خفقان بعد از واقعه عاشورا که حضرت سجاد(ع) حتی امکان نشر معارف دین را نداشتند محل رجوع شیعیان بودند، درواقع حضرت زینب(ع) تا زمانی که زنده بودند برای شیعیان امامت کردند.

حجت الاسلام ناصر یوسفی - پژوهشگر حوزه دین و استاد تاریخ- به بهانه ایام میلاد حضرت زینب(س) درباره ویژگی های این بانوی بزرگ اسلام گفت: زمانی که حضرت علی(ع) در بستر شهادت بودند و سفارش بچه های خود را به امام حسن(ع) می کردند زمانی که به نام امام حسین(ع) رسیدند فرمودند من خیال از بابت برادر تو راحت است، این یعنی اینکه اگر پدر و مادر معصوم باشند قطعا فرزند هم معصوم خواهد بود.

وی ادامه داد: اولین نکته زندگی حضرت زینب کبری(س) این است که پدر و مادرشان معصوم بودند لذا این بانو نیز معصوم به دنیا آمدند، زندگی کردند و همین طور معصوم از دنیا رفتند.

این پژوهشگر حوزه دین خاطرنشان کرد: وقتی امیرالمومنین(ع) در کوفه به حکومت رسیدند حضرت زینب(س) ازدواج کرده و حدود 30سال سن داشتند و ایشان برای زنان کوفه جلسات تفسیر قرآن می گذاشتند، روزی در همین جلسات وقتی حضرت علی(ع) به منزل آمدند دیدند که دخترشان در حال تفسیر است، وقتی کلاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا

نقش حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا