مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 12:002022-12-01سياسي

دیدار استاد فلسفه اسلامی جاکارتا اندونزی با آیت الله جوادی آملی


استاد فلسفه اسلامی دانشگاه جاکارتا از کشور اندونزی شرکت کننده در دوره پژوهشی مؤسسه با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت و گو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ؛ پروفسور مولیادی کارتانگارا (Prof.

Mulyadhi Kartanegara)، استاد فلسفه اسلامی دانشگاه اسلامی جاکارتا از کشور اندونزی شرکت کننده در دوره پژوهشی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی المصطفی با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه یک ضلع انسان نظام فاعلی است، گفت: ضلع اول؛ یک نظام داخلی است که آن را عالمانه و محققانه آفرید.

ضلع دوم؛ یک نظام غایی است که هدفمند آفرید، یاوه و بیهوده نیست و ضلع سوم؛ توحید است.

وی خاطرنشان کرد: همه موجودات دارای این سه ضلع هستند ولی نظام فاعلی و نظام غایی را از بشر امروز جدا نمودند بنابراین سؤالاتی مانند اینکه چه کسی آفرید؟ و برای چه آفرید بی پاسخ مانده است بنابراین نه تنها مشکل خود بلکه مشکل دیگران را نیز نمی تواند پاسخ دهد.

آیت الله جوادی در پاسخ به سوال پروفسور مولیادی کارتانگارا در باره اهمیت فلسفه در جهان معاصر اظهار داشتند: چون اصل فلسفه، جهان بینی است و ما جزیی از جهان هستیم، معرفت نفس جز مسائل فلسفه است (من چه کسی هستم، از کجا آمده ام به کجا می روم و ره توشه من چیست، با ابدیت خودم کار دارم؛ مبد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار استاد فلسفه اسلامی جاکارتا اندونزی با آیت الله جوادی آملی

دیدار استاد فلسفه اسلامی جاکارتا اندونزی با آیت الله جوادی آملی