مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 11:252022-12-01بين الملل

6 میلیون افغانستانی در آستانه قحطی زدگی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «رامیز الاکبروف» به خبرنگاران گفت: شوک های اقتصادی که این روز ها تجربه می کنیم، عوامل اصلی برای نیاز های بشردوستانه هستند.

- نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان هشدار داد که به دنبال کاهش کمک های بشر دوستانه، شش میلیون افغانستانی در معرض وضعیت اضطراری امنیت غذایی قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، رامیز الاکبروف به خبرنگاران گفت: شوک های اقتصادی که این روز ها تجربه می کنیم، عوامل اصلی برای نیاز های بشردوستانه هستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن زمستان و اینکه در برخی مناطق افغانستان دما تا منفی 25 درجه سانتی گراد کاهش می یابد، خاطر نشان کرد: برای تامین مالی اقدامات مربوط به آماده سازی برای زمان به 768 میلیون دلار بودجه نیاز است.

بنابر اعلام سازمان ملل، دو سوم کل جمعیت افغانستان – بیش از 28 میلیون نفر – در سال آینده به کمک های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

الاکبروف ادامه داد: 614 میلیون دلار تا پیش از پایان سال احتیاج است.

برای تامین بودجه در کل سال با مشکل مواجه بوده ایم.

بر اساس این گزارش، با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان و بازگشت طالبان به قدرت در24 مرداد ماه 1400 (15 اوت 2021) کمک های مالی بین المللی به این کشور با اختلال مواجه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 میلیون افغانستانی در آستانه قحطی زدگی

6 میلیون افغانستانی در آستانه قحطی زدگی