مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 13:102022-11-30سياسي

جایگاه زن در ایجاد خانواده باید تبیین شود


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جایگاه زن می تواند در ایجاد یک خانواده خوب نقش موثری داشته باشد، گفت: هنوز این جایگاه درست تبیین نشده و باید بیش از پیش توجه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در همایش بین المللی مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی، بیان داشت: تمدن اسلامی یعنی شهرآباد اسلامی و برای این مهم هویت آغاز کار است، هویت مسلمانی، دقیق ترین، عالی ترین معقوله جهان آفرینش است، اینکه انسان با تمام وجودش تسلیم خداوند باشد چرا که همه نیکی ها و پاکی ها از این نقطه بر می خیزید و جامعه اسلامی را یعنی جامعه ای که از این هویت برخواسته باشد را تشکیل می کند.

وی خاطرنشان کرد: هویت اسلامی یعنی هویت محمدی (ص) و اولین کاری که این هویت محقق می کند این است منجر به این می شود بیت محمدی ساخته شود که مرکز آن وجود نازنین و مقدس حضرت فاطمه سلام الله علیها است، در این بیت زن با هویت مسلمانی حضور دارد و بیت اسلامی با این مرکزیت جامعه اسلامی می سازد.

اراکی تاکیدکرد: جامعه اسلامی باید بیت، بیت باشد، و محور هر بیتی زن است که اگر زن پاک شد، پسر و دختر و جامعه نیز پاک خواهد شد، جامعه اسلامی ترکیب یافته از بیوتی است که همچون سلول هایی به هم پیوسته اند و بیت مرکزی که همه بیوت ایمانی از آن تکثیر شده است بیت ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه زن در ایجاد خانواده باید تبیین شود

جایگاه زن در ایجاد خانواده باید تبیین شود