مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 10:052022-11-30پزشكي

چشمِ ما چرا خشک می شود


خشکی چشم یکی از علت های مراجعان این روزها، به کلینیک های چشم پزشکی است که علت های متفاوتی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حیدر سیاتیری، در برنامه خونه زندگی رادیو سلامت افزود: یکی از علت های شایع خشکی چشم عدم یا کاهش حساسیت قرنیه به ترشح اشک است که می تواند ناشی از عوامل آلاینده یا مسمومیت های ناشی از اشعه های موجود در لوازم الکترونیکی باشد که حساسیت قرنیه را کم می کند و به موقع اشک ترشح نمی شود.

وی با بیان اینکه از عوامل دیگر خشکی چشم می توان، بیماری های سیستمی، بیماری های عمومی را نام برد که در بانوان شایع تر است، افزود: اصولاً خشکی چشم در بانوان به علت هورمونی شایع است؛ اما نحوه ی کار و استفاده از لوازم الکترونیکی و کار طولانی مدت هم می تواند اشک را کم کند؛ ولی در هر صورت، اشک انسان دو قسمت دارد، یک قسمت آن، که اشک پایه است که بیش تر این قسمت مدنظر ماست و آن اشکی که از خوشحالی یا اندوهگینی می آید که ملاک ما نیست.

این فوق تخصص قرنیه، یکی از علائم کمی اشک یعنی خشکی چشم را کاهش دید دانست و بیان کرد: کاهش دید ناشی از اشک ادامه پیدا می کند و ممکن است منجر به زخم قرنیه و تهدید جدی بینایی شود.

کاهش اشک به صورت های متفاوت خودش را نشان می دهد از کاهش دید تا احساس جسم خارجی تا احساس عدم راحتی چشم می تواند از علائم آن باشد و در نهایت از عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشمِ ما چرا خشک می شود

چشمِ ما چرا خشک می شود