مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 09:402022-11-29پزشكي

تصفیه یک مرحله ای آب برای حذف آلودگی آرسنیک


محققان کاتالیست هایی خاصی را شناسایی کردند که می تواند برای تصفیه آب و زدودن آرسنیک به منظور تامین آب سالم برای میلیون ها انسان استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از پایگاه خبری فیز ، یک تیم از محققان امپریال کالج لندن به رهبری پروفسور دومینیک وایس با همکاری شرکت دیاموند لایت سورس روی یک ماده جدید موسوم به نانومتریال TiO2/Fe2O3 کار کرده است که با ترکیب کردن اکسیداسیون فتوکاتالیک با جذب سطحی، امکان تصفیه یک مرحله ای آب آلوده را فراهم می سازد.

بیش از 50 میلیون نفر در جنوب آسیا در معرض استفاده از آب های سطحی آلوده به آرسنیک سرطان زا قرار دارند.

نتایج تحقیقات تیم یاد شده نشان می دهد چگونه تطبیق پذیری (versality ) بالای خط پرتو B18 شرکت دیاموند به آنها اجازه داد که طیف نمای جذبی (Absorption Spectroscopy) اشعه ایکس را روی نمونه های خود انجاد دهند و نتایج آن را با مدل های پیش بینی مقایسه کنند.

این محققان هم اکنون حق ثبت اختراع (patent) برای این مواد تصفیه آلودگی آرسنیک کسب کرده و امیدوارند این مواد را شاید بتوان وارد دستگاه های تصفیه (فیلتراسیون) به منظور استفاده روزمره در خانوارهای در معرض استفاده از آب های آلوده وارد کرد؛ چرا که این فناوری ارزان و کارآمد می تواند کیفیت آب را برای میلیون ها نفر بهبود بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصفیه یک مرحله ای آب برای حذف آلودگی آرسنیک

تصفیه یک مرحله ای آب برای حذف آلودگی آرسنیک