مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 09:202022-11-29بين الملل

تخلیه 3 شهر؛ شرط جدید ترکیه برای کُردهای سوریه


منابع خبری اعلام کردند که ترکیه شروط جدیدی را برای کُردهای سوریه تعیین کرده و در ازای عدم انجام عملیات زمینی در مناطق شمالی سوریه خواستار خروج آنها از سه شهر مهم در این منطقه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه الجزیره به نقل از منابع رسمی ترکیه ای در این باره اعلام کرد: آنکارا خواستار خروج نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از سه شهر منبج ، عین العرب (کوبانی) و تل رفعت شده است.

طبق گفته این منابع، ترکیه موافق بازگشت نهادهای دولت سوریه به این سه شهر پس از خروج کردها از آنها است.

این منابع همچنین اعلام کردند: طرف روسی تلاش می کند تا خواسته های آنکارا را برآورده کرده و از عملیات نظامی ترکیه جلوگیری کند.

طبق این گزارش، آنکارا برای پاسخ به خواسته هایش ضرب الاجل تعیین کرده است و درصورت برآورده نشدن این خواسته ها عملیات نظامی در شهرهای منبج، عین العرب و تل رفعت انجام خواهد داد.

همزمان با ادامه حملات هوایی آنکارا منابع مطلع در مناطق شمالی سوریه دوشنبه از تکمیل مقدمات آغاز عملیات زمینی ترکیه در این منطقه خبر داده بودند.

منابع مطلع در این باره به العربی الجدید گفته اند: اکنون مقدمات آغاز عملیات زمینی کامل شده است و این احتمال وجود دارد که تل رفعت در حومه شمالی حلب و همچنین شهر عین العرب (کوبانی) در شرق فرات، هدف بعدی ترکیه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلیه 3 شهر؛ شرط جدید ترکیه برای کُردهای سوریه

تخلیه 3 شهر؛ شرط جدید ترکیه برای کُردهای سوریه