مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 08:202022-11-29فرهنگي

رودبار جنوب، میزبان اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبرداد.

- ایسنا/کرمان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبرداد.

بهرام مسلمی مهنی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وجود گویش ها و لهجه های متنوع و دلنشین اقوام جنوب شرق کشور گفت: با توجه به ظرفیت متنوع و تأثیر گذار شعر آنهم با گویش محلی اولین جشنواره منطقه ای در گستره استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، فردا چهارشنبه نهم آذرماه به میزبانی شهرستان رودبار جنوب برگزار می شود.

وی پاسداشت شاعران و ادبیان را در زمینه شعر با گویش محلی فعالیت دارند از اهداف جشنواره بیان کرد و افزود: شناخت و معرفی استعدادهای فرهنگی در زمینه شعر محلی در این استان ها با گویش های بلوچی، سیستانی، بندری، رودباری، سردسیری، گرمسیری و لهجه های مختلف می تواند در مرحله اول باعث پیوند بین اقوام بشود و از طرفی احیای فرهنگ های بومی و محلی را در شعر به همراه داشته باشد.

مسلمی مهنی ایجاد همبستگی هر چه بیشتر بین شاعران و سخنوران را از دیگر اهداف جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی دانست و اظهار کرد: جشنواره ها محلی برای تبادل اندیشه ها و شناخت گوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رودبار جنوب، میزبان اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی

رودبار جنوب، میزبان اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی