مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 08:002022-11-29اقتصادي

صنعت «گیاهان دارویی» سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتر


یکی از ظرفیت های بالقوه و بی نظیر استان سیستان و بلوچستان که می تواند زمینه اشتغال و جهش اقتصادی را برای این منطقه محروم فراهم کند، صنعت گیاهان دارویی است که متاسفانه تاکنون به آن توجه نشده است.

- صنعت گیاهان دارویی سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتر ایسنا/سیستان و بلوچستان یکی از ظرفیت های بالقوه و بی نظیر استان سیستان و بلوچستان که می تواند زمینه اشتغال و جهش اقتصادی را برای این منطقه محروم فراهم کند، صنعت گیاهان دارویی است که متاسفانه تاکنون به آن توجه نشده است.

قطعا یکی از ظرفیت های بالقوه و عظیم استان پهناور سیستان و بلوچستان که بیش از 11 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده صنعت گیاهان دارویی است که می تواند زمینه یک جهش اقتصادی بلند را برای کشور فراهم و به تبع آن، منابع سرشار ارزی را نیز نصیب کشور کند که این مهم بر ضرورت توسعه کشت گیاهان دارویی در منطقه می افزاید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه همه ساله گیاهان دارویی زیادی به دلیل نبود صنایع و کارگاه های فرآوری در استان سیستان و بلوچستان بلا استفاده و به حال خود در طبیعت رها می شوند و یا به مقدار اندکی توسط بومیان جمع آوری می شوند، در حالی که اگر صنایع تبدیلی و فرآوری در منطقه ایجاد شوند به نسخه شفا بخشی در حوزه اشتغال و تولید دست خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت «گیاهان دارویی» سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتر

صنعت «گیاهان دارویی» سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتر