مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 08:202022-11-28اقتصادي

60 درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند


رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد دانشجویان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند، گفت: به دانشجویان کمک می شود در قالب شرکت های دانش بنیان خدمات ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عرفان خسرویان شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه سالانه حدود 40 هزار دانشجو وارد دانشگاه فنی و حرفه ای کشور می شود، اظهار کرد: یک دهم از این دانشجویان برای استان گیلان هستند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: 3 هزار نفر از دانشجویان فنی و حرفه ای استان گیلان در 7 واحد دانشگاهی سراسر استان تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای پویا است و باید متناسب با نیاز جامعه خدمات ارائه دهد، بیان کرد: نیمه عمر آموزش های فنی و مهارتی پنج سال است و این یعنی آنکه هر 5 سال یکبار آموزش ها باید بازیابی شود.

خسرویان با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید دینامیک باشد، بیان کرد: گیلان ظرفیت های خوبی در حوزه آموزش و فنی حرفه ای دارد که از این ظرفیت ها می توان به وجود دو بندر مهم در استان و ارتباط با آسیای میانه و قفقاز و اتصال به راه آهن شمال و جنوب کشور اشاره کرد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: سرفصل برنامه های آموزش فنی و حرفه ای در گیلان رشته های اقتصاد دریایی، صنایع تبدیلی و حوزه کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند

60 درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند