مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 00:002022-11-27اقتصادي

خوزستان در آبزی پروری رتبه دوم کشور را دارد


مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به رتبه دوم خوزستان در آبزی پروری گفت: تولیدات آبزی پروری استان در سال 1400، حدود 85 هزار تن بوده است و بخش عمده این مقدار به تولید ماهیان گرمابی اختصاص دارد.

- فتح الله ابوعلی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به عملکرد شیلات خوزستان طی 8 ماهه امسال با بیان اینکه استان خوزستان با تولید بیش از 141 هزار تن محصولات شیلاتی در جایگاه سوم کشوری قرار دارد، اظهار کرد: خوزستان در آبزی پروری رتبه دوم را در کشور دارد.

تولیدات آبزی پروری استان در سال 1400، حدود 85 هزار تن بوده است و بخش عمده این مقدار به تولید ماهیان گرمابی اختصاص دارد.

وی از رشد 63 درصدی تولید میگو در خوزستان خبر داد و افزود: سال گذشته میزان تولید میگوی پرورشی 802 تن بوده و امسال با رشد 63 درصدی به بیش از یک هزار و 300 تن رسیده است.

ابوعلی دستیابی به تولید میگو از طریق استفاده از آب های نامتعارف را یکی دیگر از اقدامات شاخص صورت گرفته در حوزه آبزی پروری دانست و افزود: برداشت میگو با کیفیت مطلوب و استانداردهای لازم در زه آب های کشاورزی و مزارع منفرد از 110 تن در سال 1400 به 379 تن در سال جاری رسیده است.

وی تصریح کرد: برای اولین بار مجوز پرورش 500 تن ماهی در قفس در آب های ساحلی خوزستان صادر شده است و هم اکنون ظرفیت تولید در دریا 6 هزار تن، در خوریات ماهشهر (خورغزاله) 2 ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان در آبزی پروری رتبه دوم کشور را دارد

خوزستان در آبزی پروری رتبه دوم کشور را دارد