مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 08:102022-11-27سياسي

روزنامه جمهوری اسلامی: کسانی که نافرمانی مدنی می کنند محارب نیستند


عده ای نه تنها تمایلی به حل مشکلات مردم ندارند، بلکه با اعمال خشونت در پی ایجاد آشوب و ناامنی در جامعه و رسیدن به اهداف خویش هستند.

- عده ای نه تنها تمایلی به حل مشکلات مردم ندارند، بلکه با اعمال خشونت در پی ایجاد آشوب و ناامنی در جامعه و رسیدن به اهداف خویش هستند.

جمهوری اسلامی در یادداشتی به برخی اتهامات طرح شده علیه دست اندرکاران اعتراضات اخیرا انتقاد کرد.

  عناوین مجرمانه ای که مسئولان درباره دستگیرشدگان بر زبان جاری می کنند، عناوین شناخته شده محاربه ، بغی و براندازی ، اخلال در امنیت ملی و مانند آنهاهستند.

به رغم آن که در قانون اساسی جمهوری اسلامی از حق اعتراض در قالب اجتماعات سخن گفته شده،این موضوع تا کنون در حد حرف باقی مانده، نه تنها این حق شهروندی جدی گرفته نشده و راهکار مناسبی نیز برای استفاده از این حق در نظر گرفته نشده، بلکه با اعتراض های سیاسی و حتی صنفی هم مقابله شده و در موارد زیادی به خشونت انجامیده است.

با افزایش هزینه اعتراض، مردم نیز غالبا یا عطای این حق شهروندی را به لقایش بخشیده اند و یا به مقاومت و نافرمانی رو آورده اند.

  در سالهای اخیر پژوهشهای فراوانی در موضوعات مورد ابتلای جامعه مثل اعتراض مدنی، نافرمانی مدنی، و مانند آن ها انجام گرفته،ولی متأسفانه مراکز مسئول که باید از این پژوهش ها در جهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه جمهوری اسلامی: کسانی که نافرمانی مدنی می کنند محارب نیستند

روزنامه جمهوری اسلامی: کسانی که نافرمانی مدنی می کنند محارب نیستند