مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 16:002022-11-26اقتصادي

عباسی: سالانه 300 میلیارد متر مکعب آب از دست می رود/ باید «آبخیزداری» را دنبال کنیم


یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش سالانه حدود 400 متر مکعب باران در کشور اظهار کرد: با اجرای طرح های آبخیزداری و مدیریت منابع آب می توان درصد قابل توجهی را از 300 میلیارد متر مکعب آبی که سالانه از چرخه .

- عباسی: سالانه 300 میلیارد متر مکعب آب از دست می رود/ باید آبخیزداری را دنبال کنیم یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش سالانه حدود 400 متر مکعب باران در کشور اظهار کرد: با اجرای طرح های آبخیزداری و مدیریت منابع آب می توان درصد قابل توجهی را از 300 میلیارد متر مکعب آبی که سالانه از چرخه استفاده خارج می ماند را حفظ کرد.

علیرضا عباسی در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه کاهش بارندگی طی دهه های اخیر محسوس نیست، گفت: تقریباً طی 40 الی50 سال گذشته بارندگی سالانه از 260 میلی متر به 245 میلی متر رسیده است؛ در این زمینه کاهش بارش داشته ایم اما این کاهش بارش محسوس نیست و در حدود 10 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش سالانه باران چیزی حدود 400 میلیارد متر مکعب است ، اظهار کرد: مشکلی که در زمینه آب در کشور وجود دارد این است که از این 400 میلیارد متر مکعب، به دلیل وجود نداشتن برنامه ای برای حفظ و مهار، فقط 100 میلیارد متر مکعب استفاده می شود و ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عباسی: سالانه 300 میلیارد متر مکعب آب از دست می رود/ باید «آبخیزداری» را دنبال کنیم

عباسی: سالانه 300 میلیارد متر مکعب آب از دست می رود/ باید «آبخیزداری» را دنبال کنیم