مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 14:102022-11-26پزشكي

ارائه خدمات سلولی برای 70 نوع بیماری صعب العلاج در کشور


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به سابقه تحقیقات محققان کشور برای ارائه خدمات ژن درمانی و پیوند سلول های بنیادی، - گفت: با ایجاد زیر ساخت های این حوزه، تاکنون امکان ارائه خدمات سلولی به بیش از 70 نوع بیماری صعب العلاج در کشور فراهم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر امیرعلی حمیدیه در مراسم رونمایی از فاز اول پروژه ژن درمانی کودکان مبتلا به سرطان خون با اشاره به سابقه ارائه خدمات پیوند سلول های بنیادی کودکان در ایران، افزود: اولین بخش پیوند سلول های بنیادی خون ساز در سال 1366 در بیمارستان شریعتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع به فعالیت کرد.

وی اظهار کرد: در این مرکز تا سال 1385 کودکان در کنار بزرگسالان و با شرایط و امکانات بخش های داخلی و با تعداد محدود، تحت پیوند قرار می گرفتند ولی در سال 95 با راه اندازی بخش پیوند با 9 تخت فعال، سالانه حدود 100 پیوند برای کودکان نیازمند پیوند سلول های بنیادی اجرایی می شد.

حمیدیه خاطر نشان کرد: این مرکز از همان سال طرف انجمن پیوند سلول های بنیادی خونساز اروپا (EBMT) به عنوان مرکز همکار Full Member شناخته شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی، راه اندازی بانک اهدا کنندگان سلول های بنیادی غیر خویشاندی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات سلولی برای 70 نوع بیماری صعب العلاج در کشور

ارائه خدمات سلولی برای 70 نوع بیماری صعب العلاج در کشور