مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 10:302022-11-26اجتماعي

اطمینان از وجود پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده اردستان


رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: سرشماری پاییزه در پناهگاه حیات وحش خارو کوه بزرگی شهرستان های اردستان و نایین در دو روز انجام شد و به طور حتم پلنگ ایرانی در این مناطق وجود دارد.

- حسین شواخی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سرشماری پاییزه در پناهگاه حیات وحش خارو کوه بزرگی شهرستان های اردستان و نایین در دو روز انجام شد.

وی با بیان اینکه این سرشماری با حضور 23 نفر در هفت اکیپ متشکل از کارشناسان محیط زیست، ماموران محیط بان، کوه نوردان و دوست داران محیط زیست انجام شد، افزود: با توجه به زمانی که برای سرشماری در اختیار داشتیم، با تلاش همراهان توانستیم حدود 40 درصد از منطقه را سرشماری کنیم و بیش از 450 راس از گونه های جبیر، قوچ و میش و کل و بز مشاهده مستقیم شد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست اردستان تصریح کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی که در مناطق حفاظ شده شهرستان و پناهگاه حیات وحش خارو وجود دارد تلاش کردیم با حمایت های اداره کل استان و دوستداران حوزه محیط زیست کم آبی و کاهش علوفه تا حدود زیادی جبران شود.

خوشبختانه با حفاظت هایی که توسط نیروهای محیط بان و یگان های انتظامی شهرستان جهت جلوگیری از شکارهای غیرمجاز صورت گرفته جمعیت علف خواران تغییر چشم گیری نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطمینان از وجود پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده اردستان

اطمینان از وجود پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده اردستان