مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 08:352022-11-26دانش

دانشگاه ها باید به سمت بین المللی شدن حرکت کنند


معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها باید به سمت بین المللی شدن حرکت کنند.

- هاشم داداش پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دانشجویی مشغول به تحصیل هستند این در حالی است که روند جمعیتی کشور باعث شده که این عدد کاهنده شود.

وی تصریح کرد: در این راستا تا سال 94 بالاترین نسبت جمعیتی را در کشور داشتیم به طوری که حدود 4 میلیون 800 هزار نفر جمعیت دانشجویی بود و این جمعیت تقریباً 6 الی 6 و نیم درصد کل جمعیت کشور را پوشش می داد بعد از حدود 7 سال این نسبت به 3 میلیون و 200 هزار نفر رسیده که حدود 4.

5 درصد کل جمعیت کشور است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: این مهم نشان می دهد هر چه جمعیت از آن نسبت جوانی به سمت میانسالی حرکت کند از لحاظ جمعیت دانشجویی روند کاهنده را داشته باشد و البته این اثر خود را در دانشگاه کشور نیز می گذارد.

داداش پور اضافه کرد: با توجه به اینکه روند جمعیت دانشجویی کشور کاهنده بوده اما در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) این روند افزاینده است که این نشان می دهد وجود یک دانشگاه در بروجرد توانسته ظرفیت های مغفول محیط اطراف خود را به خودش جلب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها باید به سمت بین المللی شدن حرکت کنند

دانشگاه ها باید به سمت بین المللی شدن حرکت کنند