مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 09:452022-11-25سياسي

ضرورت معرفی هرچه مناسب تر ابن سینا به جامعه بشری


انتظار می رود جوامع علمی و دانشگاه ها تلاش کنن که ابن سینا، این دانشمند نابغه و بزرگ را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا قاسمی فرزاد عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه کنفرانس بین المللی انسان شناسی در اندیشه فلسفی ابن سینا، گفت: امروز بشریت مرهون اندیشه های بزرگ بوعلی سینا است، تفکر بوعلی سینا بر مبنای عقلانیت و خرد بود.

ماندگاری او نیز به دلیل خردورزی و توجه به مسائل عقلانی است.

وی با بیان اینکه ما این افتخار را داریم که یکی از بزرگان، دانشمندان و افرادی که منشأ خدمات علمی و انسانی بوده، در شهر ما آرمیده است، اضافه کرد: دلیل سردرگمی جامعه انسانی کنونی در دنیا، دوری از عقلانیت است.

استاندار همدان با تصریح بر اینکه ابن سینا در شفا، درس عقلانیت و الهیت را تعلیم می دهد و علاوه بر پزشکی به فلسفه نیز توجه دارد، عنوان کرد: انتظار می رود جوامع علمی و دانشگاه ها تلاش کنند، این دانشمند نابغه و بزرگ را بیش از پیش، به جهانیان معرفی کنند.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: بوعلی سینا، یکی از افتخارات بین مسلمانان است که کتاب های او در دانشگاه های دنیا مورد توجه قرار گرفته است؛ ما باید جایگاه بزرگان خود را تکریم کنیم و آنچه در باب ابن سینا باید انجام شود، در کشور ما مغفول مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت معرفی هرچه مناسب تر ابن سینا به جامعه بشری

ضرورت معرفی هرچه مناسب تر ابن سینا به جامعه بشری