مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 11:052022-11-24دانش

تولید فیلترهای قابل شارژ با خورشید برای حذف بو و آلاینده های محیطی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه اسماعیلی از محققان طرح تولید فیلترهای قابل شارژ با خورشید، فیلتر های تصفیه هوا را از دستاورد های فناورانه این شرکت دانست و گفت: - محققان کشور فیلترهایی را عرضه کردند که قادر به حذف بو و آلاینده های محیطی است و برای شارژ آن تنها کافی است فیلتر را در برابر نور خورشید نگه داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه اسماعیلی از محققان طرح تولید فیلترهای قابل شارژ با خورشید، فیلتر های تصفیه هوا را از دستاورد های فناورانه این شرکت دانست و گفت: این فیلتر ها بر اساس دو ماده تولید شده است که یکی از این مواد قادر است انواع آلاینده های هوا را جذب کند و ماده دوم موجود در این فیلتر، مواد آلاینده را تجزیه می کند.

اسماعیلی با اشاره به نحوه عملکرد این فیلتر، توضیح داد: نانو مواد به کار برده شده در این فیلتر، دارای خلل و فرج است که وقتی در معرض آلاینده ها قرار می گیرد، مواد آلاینده بر روی این خلل و فرج قرار می گیرند و از این طریق آلاینده های محیط را حذف می کند.

این پژوهشگر حذف بو را از دیگر قابلیت های این فیلتر نام برد و اظهار کرد: این فیلتر در صورتی که در محیطی مانند یخچال قرار گیرد، می تواند بو را از بین ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید فیلترهای قابل شارژ با خورشید برای حذف بو و آلاینده های محیطی

تولید فیلترهای قابل شارژ با خورشید برای حذف بو و آلاینده های محیطی