مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 22:002022-11-23بين الملل

کشته شدن 49 تروریست الشباب در سومالی


مسئولان سومالی اعلام کردند که در عملیات ارتش این کشور 49 تروریست الشباب کشته شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت اطلاع رسانی سومالی در بیانیه ای اعلام کرد: در عملیات نظامی و هوایی یگان های ویژه ارتش این کشور با همکاری سرویس های اطلاعاتی و متحدان بین المللی 49 تروریست در جنوب سومالی کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: عملیات طبق برنامه ریزی پیش رفت و علاوه بر کشته شدن 49 تروریست الشباب، شماری دیگر زخمی شدند و تمام سلاح های آنها نیز منهدم شد.

دولت سومالی ضمن قدردانی از ساکنان محلی به خاطر حمایت از نیروهای نظامی برای نابودی عناصر الشباب، اعلام کرد که عملیات علیه تروریست ها ادامه خواهد داشت.

چندی پیش نیز دولت فدرال سومالی اعلام کرد که 100 تن از اعضای الشباب از جمله شماری فرماندهان این گروهک در یک عملیات نظامی در جنوب شرق این کشور کشته شدند.

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است که بسیاری از عملیات های تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده را پایه ریزی کرده است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده و چند عملیات خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشته شدن 49 تروریست الشباب در سومالی

کشته شدن 49 تروریست الشباب در سومالی