مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 18:102022-11-23حوادث

خیز مدیریت شهری پایتخت برای گشودن کلاف سردرگم ساختمان های ناایمن


ساختمان های ناایمن تهران مدت هاست که نقل محافل مختلف ویکی از اولویت های مدیران شده است، دو حادثه متروپل و پلاسکو یادگار همین ساختمان ها هستند اما به گفته مسئولان قرار بر ایمنی ساختمان هااست.

- خبرگزاری مهر ، گروه جامعه؛ پنجشنبه 30 دی ماه سال 95 بود که ساختمان قدیمی پلاسکو در چهارراه استانبول تهران در پی وقوع آتش سوزی عظیم فروریخت و پس از این حادثه بود که برای اولین بار به صورت جدی موضوع ساختمان های ناایمن تحت عنوان بمب های ساعتی پایتخت مطرح شد.

پس از ریزش ساختمان پلاسکو و مصدومیت و فوت تعدادی از کسبه و آتش نشانان توجه به ایمن سازی ساختمان های قدیمی که تاییدیه های ایمنی را ندارند، نقل محافل مختلف شد.

پس از شش سال از ریزش تلخ ساختمان پلاسکو این بار حادثه ای مشابه در 895 کیلومتر آن طرف تر از تهران و در آبادان رخ داد و ظهر روز دوشنبه دوم خرداد ماه ساختمان نیمه تمام و نوساز متروپل آبادان فروریخت.

اما تفاوت اصلی متروپل با پلاسکو در زمان ساخت آن ها بود؛ چرا که متروپل ساختمانی نوساز محسوب می شد که هنوز ساخت آن به اتمام نرسیده بود و به دلیل نقض ضوابط فنی و استاندارهای لازم فروریخت اما پلاسکو به دلیل قدیمی بودن سازه و تجهیزات آتش گرفت و این آتش سوزی منجر به تخریب ساختمان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز مدیریت شهری پایتخت برای گشودن کلاف سردرگم ساختمان های ناایمن

خیز مدیریت شهری پایتخت برای گشودن کلاف سردرگم ساختمان های ناایمن