مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 12:002022-11-23بين الملل

تأکید رؤسای جمهور ازبکستان و فرانسه بر توسعه روابط


رؤسای جمهور ازبکستان و فرانسه در کاخ «الیزه» شهر «پاریس» دیدار و در مورد توسعه روابط همه جانبه در سطح بالا تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان و و امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در کاخ الیزه شهر پاریس دیدار و در مورد توسعه روابط همه جانبه در سطح بالا به توافق رسیدند.

رؤسای جمهور دو کشور تقویت بیش از پیش همکار ی های سودمند ازبکستان و فرانسه را بررسی و در مورد ارتقای روابط و شراکت همه جانبه به سطح بالاتر تأکید کردند.

رؤسای جمهور با رضایتمندی بر توسعه پرتحرک روابط دوجانبه، تعمیق گفت وگوهای سیاسی گسترده، ارائه حمایت های متقابل در چارچوب سازمان های بین المللی، پیشبرد گفت وگوی بین پارلمانی در سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ازبکستان و فرانسه تاکید کردند.

در این دیدار اذعان شد که در سال های اخیر تعداد کارخانجات مشترک و پروژه ها با حضور شرکت های فرانسوی 3 برابر افزایش یافته و سبد فعلی پروژه های مشترک فعال در ازبکستان از سطح بیش از 5 میلیارد یورو فراتر رفته است.

همچنین بر فعالیت های متقابلا سودمند شرکت های سطح جهانی مانند Total Eren، Veolia، EDF، Orano، Lactalis، Carrefour و Shiever در زمینه های انرژی، اکتشافات، صنایع غذایی، خرده فروشی تاکید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید رؤسای جمهور ازبکستان و فرانسه بر توسعه روابط

تأکید رؤسای جمهور ازبکستان و فرانسه بر توسعه روابط