مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 11:452022-11-23اقتصادي

حذف آلودگی های روغنی و آرسنیک از آب با دستگاه های ایران ساخت


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاه هایی را بر اساس نانو جاذب ها به بازار معرفی کردند که علاوه بر حذف آرسنیک از آب، قادر به جداسازی آلودگی های روغن از پساب هستند.

- محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاه هایی را بر اساس نانو جاذب ها به بازار معرفی کردند که علاوه بر حذف آرسنیک از آب، قادر به جداسازی آلودگی های روغن از پساب هستند.

منصوره زاهدی، سرپرست بخش تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، طراحی و ساخت دستگاه های تصفیه هوا را از محصولات دانش بنیان این شرکت دانست و گفت: دستگاه هایی که در این شرکت طراحی و عرضه شده اند، قادر به شیرین سازی آب و حذف نمک، نیترات و آرسنیک از آب هستند.

وی با اشاره به این دستگاه نیترات زدایی از آب، اظهار کرد: نیترات موجود در آب آشامیدنی به دلیل اثرات سوء شناخته شده بر سلامت انسان به عنوان یک آلاینده محسوب می شود و از آن جایی که نیترات در آب به صورت محلول وجود دارد، روش های معمول تصفیه آب قادر به حذف آن نیستند و مشکل تولید پیوسته نیترات و انتشار آن به منابع زیرزمینی را سبب خواهند شد و مهمترین تکنولوژی روز دنیا در این زمینه روش الکترودیالیز انتخابی است.

زاهدی، حدف آرسنیک از آب را از دیگر قابلیت های دستگاه تصفیه این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: یکی از چالش های ایران وجود آرسنیک در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف آلودگی های روغنی و آرسنیک از آب با دستگاه های ایران ساخت

حذف آلودگی های روغنی و آرسنیک از آب با دستگاه های ایران ساخت