مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 16:452022-11-22پزشكي

تردید درباره نقش «کلسترول خوب» در بدن


داده های یک مطالعه تازه نشان می دهد نقش کلسترول خوب یا اچ دی ال (HDL) در بدن ممکن است آنگونه که تاکنون تصور می شده، مفید نباشد.

- داده های یک مطالعه تازه نشان می دهد نقش "کلسترول خوب" یا "اچ دی ال" (HDL) در بدن ممکن است آنگونه که تاکنون تصور می شده، مفید نباشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متخصصان دریافتند که وجود سطوح بالای لیپوپروتیین با چگالی بالا (HDL) با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط نیست.

لیپوپروتیین پرچگالی در واقع کلسترول را در شریان ها جذب می کند و آن را به کبد برمی گرداند و سپس آن را از بدن خارج می کند.

به همین دلیل به آن کلسترول خوب گفته می شود.

از سوی دیگر، لیپوپروتیین کم چگالی (کلسترول بد) مسئول آسیب رساندن به دیواره رگ های خونی است و به ایجاد رسوبات چربی ملتهب معروف به پلاک کمک می کند که خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد.

مطالعه جدید روی 24 هزار آمریکایی انجام شده و توسط مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، نهاد دولتی اختصاص یافته به تحقیقات پزشکی و علمی، تأمین مالی شده است.

همچنین داده های این مطالعه در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است.

نویسنده ارشد این مطالعه گفت: هدف از انجام این مطالعه این بوده که این ارتباط را که مدت هاست لیپوپروتیین پرچگالی را به عنوان کلسترول مفید معرفی می کند، درک کنیم و اینکه آیا این موضوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تردید درباره نقش «کلسترول خوب» در بدن

تردید درباره نقش «کلسترول خوب» در بدن