مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 15:452022-11-22اقتصادي

افزایش 2 میلیون مترمکعبی آب به سفره های زیرزمینی چهره آباد زنجان


با اجرای پروژه آبخوان روستای چهره آباد در بخش زنجانرود سیلاب های فصلی مهار و سالانه حدود 2 میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی منطقه نفوذ می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پرویز خالقی سه شنبه در بازدید از پروژه احداث آبخوان واقع در مسیر سیلاب عبوری از حوزه استحفاظی روستای چهره آباد از توابع بخش زنجانرود، افزود: پروژه احداث آبخوان روستای چهره آباد با حوزه آبخیز به مساحت بیش از 11 هزار هکتار، پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد و با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال در حال اتمام است.

وی یادآورشد: پروژه آبخوان واقع در روستای چهره آباد، از آب های سطحی هشت روستای نصیرآباد، قالیچه بلاغ، قاضی کندی، سنگبین، حمزه لی، حسین آباد، چهره آباد و اوزج تغذیه خواهد شد که بر اساس اعلام متولیان مربوطه، میانگین بارش های جوی در کل حوزه آبخیز قریب به 300 میلیمتر در سال پیش بینی شده است.

خالقی اظهار داشت: این پروژه با بند خاکی همگن دارای 345 متر طول تاج، پنج متر عرض تاج و متوسط ارتفاع از بستر رودخانه به عمق 11 متر بوده و مخزنی با حجم تقریبی 500 هزار مترمکعب برای آن طراحی و درنظر گرفته شده است.

فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: حجم عملیات خاکی در این طرح 240 هزار مترمکعب، حجم عملیات فیلتر ریزی 14 هزار مترمکعب، حجم عملیات سنگی و مصالح درشت دانه نیز 10 هزار متر مکعب، حجم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 2 میلیون مترمکعبی آب به سفره های زیرزمینی چهره آباد زنجان

افزایش 2 میلیون مترمکعبی آب به سفره های زیرزمینی چهره آباد زنجان