مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 12:102022-11-22فرهنگي

ثبت «قورمه»، «قابلی»، «کشک»، «قره قروت» و «شیره انگور» به نام خراسان شمالی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تاکنون 7 غذای خراسان شمالی به عنوان میراث ناملموس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

- ثبت 7 غذای استان به عنوان میراث ناملموس در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد؛ ثبت قورمه ، قابلی ، کشک ، قره قروت و شیره انگور به نام خراسان شمالی ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تاکنون 7 غذای خراسان شمالی به عنوان میراث ناملموس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون قورمه، قابلی، انواع نان ها، روغن زرد، کشک، قره قروت و شیره انگور خراسان شمالی به عنوان میراث ناملموس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره استانی غذا در شهرستان بجنورد طی آذرماه جاری خبر داد.

مستوفیان ادامه داد: قرار بر این است تا این جشنواره 22 آذرماه در سه بخش آش، نان و دسر با حضور مسئولان، هنرمندان، داوران و شرکت کنندگان در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار می شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جوامع روستای در برگزاری این جشنواره، افزود: ایجاد شور و نشاط اجتماعی، معرفی آداب و رسوم سنتی، برندسازی خوراک در گردشگری خراسان شمالی و توسعه گردشگری خانواده محور را از اهداف این جشنواره برشمرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت «قورمه»، «قابلی»، «کشک»، «قره قروت» و «شیره انگور» به نام خراسان شمالی

ثبت «قورمه»، «قابلی»، «کشک»، «قره قروت» و «شیره انگور» به نام خراسان شمالی