مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 11:162022-11-22بين الملل

چرا آمریکا منکر موشک های هایپرسونیک ایران می شود؟


آمریکایی ها در سال های اخیر، سامانه های پدافندی خود را به تعداد زیاد و چند برابر قیمت به کشورهای منطقه فروخته اند و اگر این کشورها بدانند ایران تکنولوژی خنثی کردن این سامانه ها را دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، موشک های فاتح، قابلیت هدایت تا پایان مسیر وجود داشت اما با عملیاتی شدن موشک عماد - که سرجنگی جداشونده آن، خودش دارای سامانه هدایت و کنترل تا انتهای مسیر بود - موشک های بردبلند هم به این توان دست پیدا کردند.

با وجود قابلیت تصحیح مسیر و رسیدن به دقت بسیار بالا، این سرجنگی ها همچنان روی مدار شبه بیضوی بالستیک حرکت می کردند و این طی کردن مسیر مشخص به سپرهای دفاعی امکان می داد با تحلیل مسیر طی شده، ادامه مسیر را هم پیش بینی کنند و همین، شانس درگیری مؤثر با پرتابه مهاجم را بالا می برد.

  تا این مقطع، موشک های ایرانی سعی می کردند با استفاده از پارامترهای دیگری، از این سپرها عبور کنند؛ مثل افزایش حداکثری سرعت و کاستن از ابعاد هندسی و کم کردن بازتاب راداری .

  با این حال، وابستگی سامانه های پدافندی به توان پیش بینی مسیر ، نقطه ضعف مهمی هم برای آنها محسوب می شد.

مثلا اگر به هر دلیلی رادارها در پیش بینی نقطه بعدی حضور سرجنگی (پرتابه) دچار خطا شوند، فرآیند ردگیری و قفل ناقص می ماند و سامانه مجدداً باید در گست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمریکا منکر موشک های هایپرسونیک ایران می شود؟

چرا آمریکا منکر موشک های هایپرسونیک ایران می شود؟