مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 10:502022-11-22اقتصادي

موانع توسعه زیست دریا با اجرای 10 پروژه ملی شناسایی می شوند


بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان 10 پروژه ملی اجرایی می شود تا صنعت زیست دریا به جایگاه و نقش واقعی خود در تولید ناخالص ملی یک گام نزدیک تر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، چالش هایی که توسط ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با همکاری شرکت های دانش بنیان و بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری کشور احصا شده تا با اجرای پروژه های فناورانه و نوآورانه به پاسخ برسند.

تامین خوراک با کیفیت آبزیان، پوشش ریسک و تامین هزینه طرح های اصلاح نژادی ، توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی ، کشت گسترده ماکروجلبک در سواحل جنوبی ، توجه به گونه های بومی آبزیان و تسیهل و تسریع در صدور مجوزات از جمله این چالش ها و موانع است که به همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی و مشارکت شرکت های دانش بنیان نیاز دارد.

این چالش ها با تعریف پروژه هایی چون تغذیه استخرهای پرورش ماهیان گرمابی با استفاده از میکروجلبک ، استخراج اگار و کاراگینان از ماکروجلبک پرورش یافته ، تولید جلبک خشک اسپیرولینا ، تولید محصولات حاصل از فرآوری جلبک ، تولید ماسک‏های آرایشی و بهداشتی ، مولد سازی، تکثیر و پرورش ماهیان خاویار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع توسعه زیست دریا با اجرای 10 پروژه ملی شناسایی می شوند

موانع توسعه زیست دریا با اجرای 10 پروژه ملی شناسایی می شوند