مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 10:452022-11-22سياسي

مرور دستاوردهای عملیات «نصر 9»


منطقه عمومی «حاج عمران» از زمان عملیات «والفجر 2» و تصرف ارتفاعات حساس منطقه توسط یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه مورد توجه بعثی ها بود و هر چند وقت یک بار عملیاتی برای اشغال این ارتفاعات طراحی و اجرا می شد.

- منطقه عمومی حاج عمران از زمان عملیات والفجر 2 و تصرف ارتفاعات حساس منطقه توسط یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه مورد توجه بعثی ها بود و هر چند وقت یک بار عملیاتی برای اشغال این ارتفاعات طراحی و اجرا می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تقریباً آخرین فعالیت های انجام شده در این منطقه به انجام عملیات نصر 9 باز می گردد که لشکر 64 پیاده ارومیه از نیروی زمینی ارتش با چهار گردان به همراهی یک گردان از تیپ تکاور با آگاهی از حضور عناصر منافقین در کنار یگان های عراقی طرحی را آماده کردند تا با اجرای آن بتوانند تپه شهدا را بار دیگر تصرف کنند.

این عملیات اول آذر ماه سال 1366 با رمز یا مولای شیعیان(ع) در منطقه اربیل به مدت سه روز اجرا شد و در سوم آذرماه با موفقیت به پایان رسید.

در این عملیات گردان های 109 ، 117 ، 132 و 198 لشکر 64 پیاده و گردان 795 تیپ 25 تکاور نیروی زمینی ارتش با پشتیبانی یگان های توپخانه و هوانیروز قهرمان شرکت داشتند.

آزادسازی تپه شهدا در حمله اولیه توسط نیروهای ارتش ایران، کشته و زخمی شدن حدود 1800 نفر از عراقی ها به همراه 80 نفر از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرور دستاوردهای عملیات «نصر 9»

مرور دستاوردهای عملیات «نصر 9»