مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 09:452022-11-22سياسي

جزییات پاسخ ایران به قطعنامه آژانس/آغاز غنی سازی 60 درصد در فوردو


در پاسخ به قطعنامه خصمانه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران اقدامات موثری را سایت های شهید احمدی روشن و شهید علیمحمدی انجام داد.

- خبرگزاری مهر ، گروه سیاست- محمد مهاجرانی: پنجشنبه هفته ی گذشته، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر با صدور قطعنامه ای خصمانه علیه کشورمان، ایران را به عدم همکاری کافی در خصوص وجود ذرات اورانیوم در سه مکان اعلام نشده ادعایی متهم کرد و عنوان می کند که ایران در راستای اجرای وظایف قانونی خود و بدون تأخیر بایستی اقداماتی را صورت دهد.

عدم همراهی مردم جهان با قطعنامه های سیاسی آژانس این قطعنامه با 26 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع به تصویب این شورای 35 عضوی رسیده است و اگر به لحاظ جمعیتی به کشورهایی که با این قطعنامه همراهی نکردند نگاه کنیم، بخش قابل توجهی از جمعیت جهان به شمول کشورهای هند، چین، روسیه، آفریقای جنوبی و … مخالف سواستفاده ی ابزاری کشورهای غربی از آژانس برای اعمال فشار حداکثری علیه ملت ایران هستند.

پیش از این اقدام غیرسازنده از طرف آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از برگزاری جلسات متعدد بین سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین خبر داد و افزود: در حالی که طی هفته های اخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پاسخ ایران به قطعنامه آژانس/آغاز غنی سازی 60 درصد در فوردو

جزییات پاسخ ایران به قطعنامه آژانس/آغاز غنی سازی 60 درصد در فوردو