مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 11:302022-11-21ورزشي

داستان زانو زدن انگلیسی ها قبل بازی چیست؟


بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلیس قصد دارند پس از یورو 2020، این بار در جام جهانی 2022 در ابتدای بازی ها زانو بزنند؛ حرکتی که در محکومیت نژادپرستی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از مرگ جورج فلوید آمریکایی در سال 2020 به دست پلیس این کشور، دوباره موجی از اعتراض ها درباره رفتار تبعیض آمیز با سیاه پوستان شکل گرفت.

هم چنین با این اتفاق کمپین Black Lives Matter که از سال 2013 شروع به کار کرده بود، بیش تر از قبل بر سر زبان ها افتاد.

مرگ جورج فلوید تاثیرش را روی فوتبال هم گذاشت و بازیکنان زیادی نسبت به آن واکنش نشان دادند تا این که کار به داخل زمین فوتبال هم کشیده شد.

این جا بود که بازیکنان لیگ برتر انگلیس به صورت نمادین پیش یا پس از سوت بازی، زانو می زدند تا مخالفت شان را درباره رفتارهای تبعیض آمیز علیه سیاه پوستان اعلام کنند.

آن ها حتی این حرکت را در یورو 2020 انجام دادند.

البته این حرکت در ادامه مخالفانی حتی در بین سیاه پوستان پیدا کرد و بعضی از بازیکنان مانند ویلفرد زاها از زانو زدن خودداری کردند چرا که معتقد بودند این حرکت، ویژگی یک کنش اعتراضی را از دست داده و کمکی به بهبود وضعیت سیاه پوستان نکرده است.

ساوتگیت، سرمربی تیم ملی انگلیس در جریان یورو 2020 در واکنش به این که زانو زدن خاصیت خودش را از دست داده، گفته است: ما در شرایطی هستیم که به نظر می رسد برخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان زانو زدن انگلیسی ها قبل بازی چیست؟

داستان زانو زدن انگلیسی ها قبل بازی چیست؟