مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 10:152022-11-21دانش

یک لایه نازک، کارایی و پایداری سلول خورشیدی را بهبود داد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با همکاری مشترک میان پژوهشگران دانشگاه تورنتو، دانشگاه شمال غربی و دانشگاه تولدو، یک سلول خورشیدی یکپارچه تمام پروسکیتی با راندمان بسیار بالا و ولتاژ تنظیم شده، - با همکاری مشترک میان پژوهشگران دانشگاه تورنتو، دانشگاه شمال غربی و دانشگاه تولدو، یک سلول خورشیدی یکپارچه تمام پروسکیتی با راندمان بسیار بالا و ولتاژ تنظیم شده، طراحی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با همکاری مشترک میان پژوهشگران دانشگاه تورنتو، دانشگاه شمال غربی و دانشگاه تولدو، یک سلول خورشیدی یکپارچه تمام پروسکیتی با راندمان بسیار بالا و ولتاژ تنظیم شده، طراحی شد.

این دستگاه نمونه اولیه پتانسیل این فناوری نوظهور فتوولتاییک برای غلبه بر محدودیت های کلیدی مرتبط با سلول های خورشیدی سنتی سیلیکون بوده و در عین حال هزینه تولید کمتری نیز دارد.

تد سارجنت، استاد مهندسی دانشگاه تورنتو، که به تازگی به گروه شیمی و مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شمال غربی پیوسته، می گوید: پیشرفت های بیشتر در کارآیی سلول های خورشیدی برای کاهش تولید گازگلخانه ای برای اقتصاد ما بسیار مهم است.

وی گفت: در حالی که سلول های خورشیدی سیلیکونی در سال های اخیر دستخوش پیشرفت های چشمگیر شده اند، محدودیت های ذاتی در کارآیی و هزینه آن ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک لایه نازک، کارایی و پایداری سلول خورشیدی را بهبود داد

یک لایه نازک، کارایی و پایداری سلول خورشیدی را بهبود داد