مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 10:152022-11-21اقتصادي

هجوم اروپایی ها برای خرید دیزل روسیه


معامله گران اروپایی برای پر کردن مخازن این منطقه از دیزل روسیه پیش از آغاز تحریم اتحادیه اروپا در فوریه، شتافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اتحادیه اروپا با وجود وابستگی زیاد به واردات دیزل از روسیه، پس از اجرای ممنوعیت واردات نفت در پنجم دسامبر، واردات فرآورده های نفتی این کشور را از پنجم فوریه ممنوع می کند.

پاملا مانگر، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت تحلیل انرژی ورتکسا اظهار کرد: بارگیری دیزل روسیه به مقصد منطقه ذخیره سازی آمستردام-روتردام-آنتورپ، از اول تا 12 نوامبر به 215 هزار بشکه در روز رسید که 126 درصد افزایش در مقایسه با اکتبر نشان می دهد.

طبق آمار رفینیتیو آیکان، از آنجا که فعلا منابع تامین مقرون به صرفه معدودی وجود دارد، دیزل روسیه 44 درصد از کل واردات این سوخت به اروپا از ابتدای نوامبر تاکنون در مقایسه با 39 درصد در اکتبر بوده است.

هر چند وابستگی اروپا به دیزل روسیه از بیش از 50 درصد قبل از آغاز جنگ در اوکراین، کمتر شده اما روسیه همچنان بزرگترین صادرکننده دیزل به اروپا باقی مانده است.

اوژن لیندل، تحلیلگر ارشد بازار پالایش و فرآورده ها در موسسه FGE اظهار کرد: اتحادیه اروپا باید منبع تامین حدود 500 تا 600 هزار بشکه در روز دیزل را برای حذف واردات از روسیه پیدا کند و این حجم احتمالا از آمریکا، شرق سوئز به خصوص خاورمیانه و هند، جایگزین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجوم اروپایی ها برای خرید دیزل روسیه

هجوم اروپایی ها برای خرید دیزل روسیه