مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 00:552022-11-20اقتصادي

مشاهده یک مورد بیماری تب برفکی در قوچان/دام آلوده فروخته شده است


رییس شبکه دامپزشکی قوچان از مشاهده یک مورد تب برفکی در یکی از دامداری های روستای نظرآباد این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس شبکه دامپزشکی قوچان از مشاهده یک مورد تب برفکی در یکی از دامداری های روستای نظرآباد این شهرستان خبر داد.

ابوالفضل احمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دام آلوده به بیماری تب برفکی فروخته شده و مبدأ آن به صورت دقیق مشخص نیست، خاطرنشان کرد: هرچند وجود بیماری ازنظر بالینی و آزمایشگاهی تایید شده اما چون دامداری متعلق به فردی چوب دار است که در خرید و فروش دام اشتغال دارد مبدأ دام به صورت دقیق مشخص نیست و احتمال می رود خارج از شهرستان باشد.

وی افزود: از شهریورماه سال جاری تمام تدابیر لازم برای کنترل و مبارزه با بیماری تب برفکی در شهرستان قوچان انجام و واکسن برای حدود 284 هزار رأس دام سبک شامل گوسفند و بز و حدود 8000 رأس دام سنگین شامل گاو و گوساله در سطح شهرستان تزریق شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان اظهار کرد: تب برفکی یک بیماری ویروسی است که نشخوارکنندگان را درگیر و در جمعیت گوسفند، بز، گاو و گوساله مشاهده می شود و قابلیت سرایت بالایی دارد به گونه ای که ویروس عامل بیماری حتی از طریق باد قابلیت انتقال را تا چندین کیلومتر دورتر دارد، به همین دلیل به راحتی بین دامداری ها منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده یک مورد بیماری تب برفکی در قوچان/دام آلوده فروخته شده است

مشاهده یک مورد بیماری تب برفکی در قوچان/دام آلوده فروخته شده است