مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 15:052022-11-20اقتصادي

آبخیزداری مناسب ترین روش برای کاهش خسارت سیل و خشکسالی


مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان منابع طبیعی کشور اجرای طرح های آبخیزداری را مناسب ترین روش برای کاهش خسارت سیل وخشکسالی برشمرد و گفت: - آبخیزداری از فعالیت های زیربنایی در راستای توسعه پایدار است که در امنیت غذایی، اشتغال و تولید نقش اساسی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ابوطالب قزلسفلو مهمترین هدف آبخیزداری را حفاظت از منابع آب و خاک دانست و خاطرنشان کرد: این دو عنصر به عنوان منابع پایه در امنیت غذایی و اشتغال پایدار برای روستاییان و پیشگیری از مهاجرت آنان به شهرها بسیار مهم و موثر است.

وی در تشریح اقدامات آبخیزداری گفت: فعالیت های آبخیزداری در یک حوزه آبخیز مجموعه ای از فعالیت های مدیریتی، آموزشی، فرهنگی، ترویجی، فعالیت های بیولوژیک مثل نهال کاری، بذرکاری و بوته کاری، فعالیت های بیومکانیک مانند احداث هلالی های آبگیر، تراس بندی، طشتک و فعالیت های سازه ای مثل بندهای خاکی و سازه های سنگی ملاتی، بتونی و گابیونی است.

قزلسفلو افزود: رویداد طبیعی سیل قابل مدیریت است و در این راستا علاوه بر پیش بینی دقیق هواشناسی، فعالیت های آبخیزداری و آگاهی رسانی به مردم و جلب مشارکت آنان برای پرهیز از تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها خسارت های این پدیده را کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخیزداری مناسب ترین روش برای کاهش خسارت سیل و خشکسالی

آبخیزداری مناسب ترین روش برای کاهش خسارت سیل و خشکسالی