مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 13:352022-11-20اقتصادي

کشت 360 هکتار گیاه دارویی در تویسرکان


همدان_سرپرست اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: در راستای اجرای طرح جهش تولید دیمزارها در سال زراعی جاری با سهمیه ابلاغی 360 هکتار، کشت گیاهان دارویی در این شهرستان آغاز شد.

- سجاد محمد اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از 23 هزار و 960 هکتار کشت نخود، جو، گندم، عدس، علوفه، گلرنگ و کاملینا سطح 360 هکتار از اراضی دیم این شهرستان به کشت گیاهان دارویی شامل خارمریم، سیاهدانه، بابونه، زیره و خاکشیر اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: کشاورزان با عقد قرارداد با اتحادیه تعاونی روستایی 30 درصد بهای بذر را پرداخت و پس از برداشت ضمن تحویل محصول 20 درصد باقیمانده بهای بذر را تسویه می کنند و 50 درصد باقیمانده بهای بذر توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پرداخت خواهد شد.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح است.

محمد اصغری در ادامه از مزایای این طرح به عنوان برنامه های حمایتی و تشویقی نام برد و خاطرنشان کرد: ارائه آموزش رایگان به کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت یارانه کود و سایر نهاده ها از جمله بذر و تأمین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرای فرمان امام (ره) به کشاورزان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 360 هکتار گیاه دارویی در تویسرکان

کشت 360 هکتار گیاه دارویی در تویسرکان