مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 13:302022-11-20اجتماعي

برای آن که بناهای تاریخی را سیل نبرد چه کرده اید؟


هنوز از سرنوشت بناهای تاریخی که در سیل تابستان تخریب شدند، اطلاع دقیق و کاملی در دست نیست.

آغاز فصل سرما و بارش نگرانی درباره وضعیت این بناها و محوطه های تاریخی را که قبلا در سیل آسیب دیده اند و یا در معرض خطر دوباره قرار گرفته اند دو چندان کرده، - اکنون این پرسش مطرح است چه تدبیری برای پیشگیری از تکرار حادثه، انجام شده است؟ سیل پدیده طبیعی است که علاوه بر آسیب زیادی که به زیستگاه، اموال و جان انسان ها وارد می کند، بسیاری از بناها و محوطه های تاریخی را به خطر می اندازد.

در سال های اخیر بناهای تاریخی زیادی دست کم در 17 استان در سیل به طور کامل تخریب شد و یا بخشی از آن ها آسیب جدی دید، آنچنان که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم برخی از این آثار که پس از سیل به حال خود رها شده اند، به تدریج استحکامشان را از دست داده و روند تخریب آن ها نیز سرعت گرفته است.

ایسنا با درنظر گرفتن این احتمالات با استان هایی که بیشتر در معرض سیل و بارندگی قرار دارند، درباره اقدامات و تمهیداتی که برای حفاظت از بنا و محوطه های تاریخی داشته اند، گفت وگوهایی انجام داده است.

در این میان برخی استان ها از جمله گیلان و گلستان با وجود پیگیری های مستمر ایسنا، اما همکاری نکرده و پاسخگو نبودند و وضعیت بناها و محوطه های تاریخی در این استان ها چندان معلوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای آن که بناهای تاریخی را سیل نبرد چه کرده اید؟

برای آن که بناهای تاریخی را سیل نبرد چه کرده اید؟