مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 10:412022-11-20پزشكي

سازمان انتقال خون چقدر خون ذخیره دارد؟


ذخایر خون و فرآورده های خونی در کشور از حدود 5 روز به بیش از 9 روز رسیده است و این یک پشتوانه مطمئن برای نجات جان بیماران در تمام مراکز درمانی کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، مصطفی جمالی،مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: با تلاش جهادی همکاران و مدیران انتقال خون و همچنین کمک ها و حمایت های وزارت بهداشت در طول ماه های اخیر، با افتخار اعلام می کنم که در تاریخ فعالیت این سازمان، سابقه نداشته که در چنین شرایط موفق و مطلوبی باشیم؛ به نحوی که ذخایر خون و فرآورده های خونی در کشور از حدود 5 روز به بیش از 9 روز رسیده است و این یک پشتوانه مطمئن برای نجات جان بیماران در تمام مراکز درمانی کشور عزیزمان است.

مدیرعامل در شهرهای کم جمعیت، اظهار کرد: وظیفه ما آماده سازی شرایط حضور برای همه علاقه مندان و داوطلبان در مراکز اهدای خون است و یکی از راهبردهای اصلی ما، تسهیل در رفت و آمد داوطلبان اهدای خون است که نیازمند توسعه و افزایش مراکز اهدای خون است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: یک امر مهم دیگر که به دنبال تحقق آن هستیم، توسعه مراکز جامع اهدای خون برای افزایش تعداد واحدهای پخش خون و تسریع در ارسال خون به بیمارستانهاست، به طوری که یک بیمارستان در شهرهای حاشیه ای تهران، باید برای دریافت خون مورد نیاز به مرکز اهدای خون وصال مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان انتقال خون چقدر خون ذخیره دارد؟

سازمان انتقال خون چقدر خون ذخیره دارد؟